Квіти – постійні супутники нашого життя. Вони нас оточують всюди: у дворах, в будинках, на газонах. Вони зображені на вишитих рушниках, скатертинах, тканинах, з яких ми шиємо одяг.
Ними розмальовують гончарні вироби, печі, стіни будівель.
Ще Євгенія Спаська в своїх дослідженнях «Орнамент бубнівського посуду» писала «Важко згадати серед виробів українського гончарства таку рясноту рослинної орнаментації, яка присутня на гончарних виробах бубнівських майстрів».
2.
1.
Найпоширенішими квітковими елементами були – «вилоги», «сосонки», «косиці»…
В розписі бубнівської мальованої кераміки, крім смуг, цяток, рисок, «кривульок», концентричних ліній, рядів крапочок, є також рослинні мотиви (квіти, «сосонки», гілочки, «косиці».
1.
Навколо різноманітності цих трьох елементів укладається багато інших, що утворюють і вживають окремі гончарі.
Це стилізована проста з п’яти пелюсток квітка, а також соняшник з мягкою круглою серединкою і багатьма довгими пелюстками та ін….
1.
Часто джерелом натхнення майстрів ставали барвисті квіти на хустках.
Квітковий орнамент дуже поширений у роботах відомих гончарів. Роботи Тетяни Шпак наповнені пишними та різноманітними варіаціями квітки-лотоса.
1.
«Вилоги» – квітковий мотив,
що лежить в основі багатьох виробів.
1.
Це улюблений елемент розпису найвідоміших за всю історію майстрів – братів Якима та Якова Герасименків. Саме по них можна впізнати роботи відомих братів.
У роботах Фросини Міщенко також прослідковувався рослинний орнамент. А які чудові квіти вона власноруч створювала з паперу та малювала.
І навіть у свої 95 років вона в черговий раз зробила чудові квіткові віночки, які ніби оживають, коли на них дивишся. А які неповторні квіти вона малювала на папері, а також розмалювала скрині.
1.
Рослинний орнамент присутній у виробах Наталії Лавренюк, Василя Рижого та інших носіїв елементу нематеріальної культурної спадщини “Традиція орнаментального розпису бубнівської кераміки”. Навіть піч у музеї гончарного мистецтва (музей-садиба братів Герасименків) розписана квітковим орнаментом.